top of page
01met_expo.jpg

 

"Metamorphosis” solo exhibition at Rouje Gallery, Quebec City, 2005

02budfern1.jpg

 

"Bud Fern, met. 1" 2004 ink-jet print on art paper

79 x 56 cm

03leaf_trunk-m1.jpg

 

"Leaf Trunk, met. 1” 2004 ink-jet print on art paper

79 x 56 cm

04branches_spod2.jpg

 

"Branches Seedpod, met. 2” 2004 ink-jet print on art paper 79 x 56 cm

05montage2.jpg

 

"Metamorphosis Mosaic 2” 2004 ink-jet print on art paper 79 x 56 cm

06lilies_val_mag1.jpg

 

"Lilies of the Valley, Magnolia, met. 1” 2004 ink-jet print on art paper 79 x 56 cm

07trunk_seedpod_2.jpg

 

"Trunk Seedpod, met. 2” 2004 ink-jet print on art paper 79 x 56 cm

10starflower_l2.jpg

 

"Starflower / Leaf", met. 2” 2004 ink-jet print on art paper 79 x 56 cm

09decorative_o1.jpg

 

"Decorative Onions, met. 2” 2004

Ink-jet print on art paper79 x 56 cm

08two_centres_1.jpg

 

"Two Centers, met. 2” 2004

Ink-jet print on art paper79 x 56 cm

 

The photographs of Metamorphosis are a series of thirty ink-jet prints on art paper (79 x 56 cm each) produced during a residency at the SAGAMIE artists’ centre in Quebec in 2004. Juxtaposing contrasting scales or surfaces, they each create a metamorphosis of the original forms that makes the identity of the plant ambiguous. The forms of the bottles are manipulated to sometimes suggest dresses or feminine forms, and as containers they imply a similarity to dwellings or enclosures for gardens.

Métamorphoses est une série de 30 photographies de bouteilles manipulées en numérique et imprimées avec jet d’encre sur papier d’art (79 x 56 cm chaque), produite pendant une résidence à SAGAMIE au Québec. Ces bouteilles contiennent elles-mêmes des photos sous forme de diptyques ou de triptyques verticaux où la juxtaposition des échelles, des surfaces et des contrastes sert de fil conducteur. Ceci crée une métamorphose des formes originales par laquelle l’identité du végétal devient ambigüe : par exemple, une petite feuille devient immense lorsqu’elle est jumelée au tronc d’un arbre. Ces bouteilles métamorphosées par des processus numériques suggèrent parfois des robes et des formes féminines. La notion de demeure est sous-entendue, évoquée par les bouteilles comme contenants.

 

bottom of page